Praktyka Pozycjonowania Stron WWW – Meta Tagi

Meta Tagi

Każdy serwis internetowy, aby był widoczny w sieci dla mechanizmów wyszukujących i katalogujących, musi być odpowiednio przygotowany. Podstawa jest prawidłowe użycie znaczników META TAG w nagłówku strony. Aby osiągnąć dobre efekty, konieczne jest indywidualne przygotowanie znaczników, dla każdej strony lub grupy stron o tej samej tematyce. Ręczna edycja i poświecenie osobnego czasu na każdą stronę, pozwala na osiągniecie zadowalających efektów, przy indeksowaniu stron przez wyszukiwarki Internetowe. Możecie skorzystać z generatora meta-tagow dostępny przykładowo na stronie: http://webkatalog.pl/index.cfm?site=generator ale aby osiągnąć lepsze rezultaty proponuje poczytać dalej i dostosować się do moich sprawdzonych sposobów A wiec jak już mówiłem na stronie musza być tzw. Meta Tagi w części HEAD – czyli:

TITLE

Dla wyszukiwarek najistotniejszym elementem nagłówka dokumentu jest znacznik TITLE. Dlatego tez warto zadbać, aby tytuł każdej strony był dobrze zredagowany. Najprostsze rozwiązanie to użycie w tytule dwóch, trzech fraz, które określają jej zawartość. Tytuł musi być krotki i bardzo interesujący. Najlepiej wyobrazić sobie tytuły artykułów w gazetach. Element TITLE spełnia taka role – jest wyświetlany tylko w nagłówku wyszukiwarki np. „Najlepszy serwis o wyszukiwarkach” Pojawia się tez w wynikach wyszukiwania wszystkich wyszukiwarek, dlatego jego atrakcyjność zwiększa szanse wejścia na stronę. Wszystkie wyszukiwarki używają tego elementu do opisu strony. Zawartość elementu TITLE pojawia się w wynikach wyszukiwania jako link do znalezionego serwisu. Praktyka dobrego kodowania przemawia za umieszczeniem go na pierwszej pozycji. Czego nie należy zamieszczać w tagu tytułu – Wielu projektantów stron ma błędne przekonanie, ze powinni oni umieścić w nim nazwy firm. To jest dobry pomysł tylko wówczas, jeśli twoja firma jest znana i ludzie będą jej szukać posługując się jej nazwa – tak jak Coca-Cola. Należy założyć, ze większość potencjalnych klientów będzie poszukiwać produktów lub usług, a nie szczególnej nazwy firmy. Np., jeśli twoja firma nazywa się „Kena sp. z o.o.”, to umieszczenie tylko nazwy firmy w Twoim tagu tytułu będzie poważnym błędem. Jeśli jesteś absolutnie przekonany do umieszczenia nazwy Twojej firmy w tagu tytułu, to umieść ja na końcu tagu po ważnych, kluczowych informacjach. ( Wg ekspertów niektóre wyszukiwarki przywiązują większa wagę do slow, które ukazują się jako pierwsze w tagu tytułów). Większość wyszukiwarek nie zwraca uwagi na charakter czcionki tytułu – czy jest pisany dużymi (CAPS) czy małymi literami. Jednak dla dwóch z wielkiej szóstki: AltaVisty i Hotbota jest to istotna różnica. Dlatego warto powtórzyć np. nazwę firmy pisząc np. „KENA sp. z o.o.” i „Kena sp. z o.o.”. Należy pamiętać, aby powtórzenia slow nie występowały bezpośrednio po sobie, lecz przedzielone innymi słowami kluczowymi i frazami. Generalna zasada konstrukcji stron jest planowanie tworzenia treści zawierających słowa kluczowe dla tematu. Następnie te słowa umieszcza się w elementach TITLE, KEYWORDS oraz DESCRIPTION.

  • Nie używaj slow, których nie ma w treści dokumentu. Jeśli jednak to zrobisz -zapomnij o dobrej pozycji twojej strony w wyszukiwarkach
  • Pisz słowa drukowanymi (wielkimi) literami – bardziej rzuca się w oczy wśród pozostałych linków w wynikach wyszukiwarki
  • Zaraz za omawianym znacznikiem dodaj dodatkowy znacznik (tzw. komentarz) – w nim wpisz to samo co napisałeś w znaczniku TITLE oraz dodatkowe słowa kluczowe wraz z wszelkimi możliwymi frazami o tej samej tematyce co zawartość Twojej strony WWW.

Przede wszystkim należy sobie zdać sprawę, co powinno być zrobione przed rozpoczęciem prac nad tagiem KEYWORDS.

  • Wybór slow i fraz określających temat strony lub serwisu.
  • Tworzenie treści strony przy wykorzystaniu wybranych slow.
  • Wykorzystanie fraz i slow kluczowych w elemencie TITLE

UWAGA

Powtarzanie slow – współczesne wyszukiwarki są bardzo wrażliwe na to nadużycie. Wielokrotne powtarzanie slow kluczowych – nawet w różnych formach (liczba mnoga, duże i małe litery, różne czasy itp) może doprowadzić do wpisania serwisu na „czarna listę” wyszukiwarki. Skutkuje to omijaniem przez roboty indeksujące takich stron. To co jest akceptowane przez wyszukiwarki to powtarzanie tych samych slow w rożnych frazach – lecz nie więcej niż 2-2 razy w jednym tagu.

DESCRIPTION

Tag DESCRIPTION jest ważnym elementem nagłówka dokumentu HTML. Słowa użyte w tym elemencie są brane pod uwagę przy ustalaniu przez wyszukiwarki rankinkingu stron. Element DESCRIPTION pojawia się tez zaraz po tytule w opisie strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli Tag nie zawiera żadnej informacji lub został pominięty, wtedy wyszukiwarki do opisu strony używają pierwszych slow znalezionych na stronie HTML. Często zdarza się, ze taki opis jest nieczytelny, gdyż znajdują się w nim pierwsze linie kodu HTML będące linkami do stron w serwisie lub menu strony. Takie strony nie mogą liczyć na częste wizyty Internautów.

Jak napisać optymalny tag DESCRIPTION ?

W związku z różnorodnym wykorzystaniem elementu należy do jego tworzenia podejść inaczej niż do elementów TITLE czy KEYWORDS. W związku z tym wykorzystując słowa kluczowe dla dokumentu należy tak skonstruować opis, by zachęcał do odwiedzenia serwisu. Jeśli masz kłopoty z wyborem właściwego opisu można skopiować pierwsza linie tekstu dokumentu HTML – ale tego osobiście nie polecam.

Pamiętaj o kilku ważnych regułach dotyczących tagu DESCRIPTION:

  • Najważniejsze są pierwsze wyrazy opisu
  • Warto powtórzyć wyrazy z tagu TITLE w opisie strony, Opis powinien zachęcać do odwiedzenia serwisu bo słowa zawarte w tagu DESCRIPTION będą widoczne w wynikach wyszukiwarki pod linkiem
  • Wyszukiwarki zazwyczaj indeksują pierwszych 200 znaków opisu

ROBOTS

Tag ROBOTS instruuje roboty wyszukiwarek, jak maja indeksować serwis. Za pomocą 2 parametrów można określić, gdzie chcemy wpuścić robota i co może indeksować.

Parametry polecenia:

  • NOINDEX – zapobiega indeksowaniu strony przez roboty
  • INDEX – pozwala robotom indeksować dokument HTML
  • NOFOLLOW – zabrania robotom indeksowania stron, do których linki znajdują się na stronie
  • FOLLOW – pozwala robotom indeksować wszystkie strony, do których dotrze poprzez linki na odwiedzanej stronie
  • NOIMAGEINDEX – zapobiega indeksowaniu grafiki na stronie HTML – tekst może być indeksowany.

Końcowe dobre rady:

Google nie chce zindeksować Twoich stron? – dodaj je do katalogu ODP (www.dmoz.org). Zgłaszając stronę do katalogu zamieść w opisie słowa, na które pozycjonujesz. Jeśli pozycjonujesz w Polsce, nie wybieraj domeny globalnej. Staraj się wszystkie pliki z grafika (*.jpg *.gif) opisywać słowami zawartymi w „KEYWORDS” lub tytułami strony

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: